.

2008/02/15

Pesan Orang Tua²

Posted by ThreeStooges | 2008/02/15 | Category: |


Orang tua² pernah berpesan kepadaku, pesannya itu ketika aku menghidapi sakit demam yang terlampau.Di kala itu juga diriku mengalami simptom orang sakit tidak berduit.Pengalaman aku bersama orang tua itu adalah tatkala berbuka puasa di stesyen lrt yang berhampiran dengan tempat aku berbuka puasa.Pesannya membuatkan aku merubah persepsi aku terhadap ubat-ubatan ini sekali gus merubah tahap pemikiran aku.Banyak juga pesannya terhadapku.Akan aku kuiskan semuanya satu persatu untuk kongsian para² belogger sekalian.Terima kasihku kepada orang tua itu.

Pesannya:
Anak.. banyak² ubat, ubat yang paling mujarab adalah air yang didalam gelas yang sedang anak pegang itu.Ketika itu aku sedang memegang segelas air suam. Lantas secara spontan aku bertanya kepadanya kenapa tuk...??

Jawapnya ringkas dan secara logiknya dapat diterima akal ku. Setiap ubat²an yang kita makan sekarang juga asalnya daripada air. Cara² pembuatannya juga ada melibatkan air. Jadi mengapa kita tidak minum air saje, yang pentingnya niat kita dan tahap keyakinan kita terhadap air tu. Kita kena yakin terhadapnya.

Jadi cuba kita renungkan, berapa banyak para² ubatan menggunakan air dalam cara meditasi mereka.Contohnya yang selalu terlintas dalam kepala hotak aku seperti air bacaan yasin. Kenapa air....?.Kenapa h2o..?

Akibatnya,pesanan percuma yang diberikan kepada aku cuba aku praktikkan.Dan pada setiap kali aku terasa macam nak demam,aku banyak2kan minum air suam.Kadang2 minum 100plus kalau duit ade lebih ler..Dan ternyata logik. walaupun cara minum air lebih lewat ejakulasinya berbanding panadol, hakikatnya aku hanya makan macam besa dan MINUM AIR SUAM tanpa menghadapai ubat²an seperti panadol yang besa aku telan ikut panduannya itu.

Lepas² ni jangan kata aku yang ajar korang x makan ubatlak.Karang x pasal aku kene hantam.Ni cuma satu daripada pesan² orang tua yang aku amalkan menjadi satu daripada gaya hidup haku.Cara² korang manalah aku tau...




PANDASEPI @}-;---

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...