.

2008/05/21

Mungkinkah Aku ataukah..

Posted by ThreeStooges | 2008/05/21 | Category: |


Mungkinkah aku ataukah malam ini yg terlalu sepi
Bila memikirkan betapa sepi dan kacaunya jiwa
Mungkinkah aku ataukah waktu ini yg telah jauh pergi
Meninggalkan seorang aku di pintu penuh tanya
Mungkinkah aku ataukah soalan ini yg terlalu memeningkan kepala
Yang masih aku tak ketemu jawapannya
Mungkinkah aku atau kebetulan ini yg terlalu menyakitkan
Asyik aku diluka seolah-olah aku ini suatu mainan
Mungkinkah aku atau penghujung suatu perjalanan ini
Yang masih di alam kekaburan
Mungkin juga aku yg masih terlalu di sini, mengharap suatu penantian
menanti suatu kepastian
mencari suatu kesimpulan
untuk kuakhiri segala kekusutan
sedang waktu terus berlalu
tanpa mempedulikan seorang aku
yang masih bertanya

Mungkinkah aku ataukah...
[- Kasawari Sengal -]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...